Visit Puumalan uudet tuulet

17 syyskuun, 2021

Yrittäjät ja kunta solmivat kehittämis- ja ostopalvelusopimuksen, jossa toimijana on

Saimaa Coop osuuskunta.

Matkailijat ja kausiasukkaat viihtyvät jatkossa aiempaa kauemmin monipuolisen palvelutarjonnan Puumalassa – kunta nähdään tulevaisuudessa entistäkin merkittävämpänä matka ja osa-aika-asumisen kohteena Saimaan sydämessä. Nyt yrittäjien ja kunnan yhteinen visio ympäri vuoden elävästä Puumalasta on saanut uutta tuulta purjeisiin!

Puumalan kunta, alueen yrittäjät ja yhteisöt rakentavat matkailuverkosto Visit Puumalaa jatkossa uudenlaisella yhteistyöllä. Uutta yhteistyömallia rakennetaan Saimaan alueen vastuulliseen yhteiskehittämiseen erikoistuneella Saimaa Coop osuuskunta-alustalla.

Syyskuusta alkaen osuuskunta tuottaa osan vuodesta Puumalan kunnan matkailupalveluja. Ostopalvelusopimus mahdollistaa kunnan, yrittäjien ja muiden toimijoiden resurssien yhdistämisen yhteisen näkyvyyden lisäämiseksi. Yritysvetoisena alustana Visit Puumalan verkostossa pystytään tekemään yhteismarkkinoinnin lisäksi myös myyntiä. Verkkosivusta tullaankin rakentamaan yrittäjien ja palveluntarjoajien yhteinen myyntialusta.

Yhteistyön pohjana on vahva näkemys siitä, että Puumalan kiinnostavuus matkailukohteena syntyy eri alojen yritysten sekä yhteisöjen yhteistyöllä. Visit Puumala kokoaa tätä yhteen asiakkaille helposti löydettävään ja ostettavaan muotoon. Yrityksille ja muille toimijoille verkosto tuottaa palveluja, jotka helpottavat pääsyä mukaan matkailumarkkinoille ja myyntiin.

Visit Puumala -verkoston vetäjänä aloitti 1.9. matkailu- ja markkinointiasiantuntija Jasu Mannonen, joka vastaa myös matkailuneuvonnasta seuraavan puolen vuoden ajan, kunnan markkinointipäällikkö Tuula Vainikan jäätyä virkavapaalle. Ostopalvelusopimus jatkuu vuoden 2022 loppuun, minkä myötä Saimaa Coop kehittää yhteistyössä kunnan kanssa matkailupalvelujen digitaalista saavutettavuutta, tuotteistamista sekä sesonkien markkinointia.

Lue lisää aiheesta tuoreimmasta Puumala-lehdestä:

Matkailijat välittävät itse tunnelmia, joista tulee osa markkinointia